Follow Us @ozgurkitaplar

Ekim 03, 2015

Sana Söyleyemediğim Her Şey - Celeste Ng || Kitap Yorumu

Kitap: Sana Söyleyemediğim Her Şey
Özgün Adı: Everything I Never Told You
Yazar Adı: Celeste Ng
Yayınevi: Martı Yayınları
Çevirmen: Zeynep Yeşiltuna
Tür: Kurgu, Aile, Roman
Sayfa Sayısı: 336
Goodreads Puanı: 3.76
Benim Puanım: 5/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku










Arka Kapak

Lydia öldü. Ama henüz kimse bilmiyor...

Böyle başlıyor bu hikâye. Lydia'nın kahvaltıya inmediği o mayıs sabahında. Lee ailesi; pişmanlıkları ve kırgınlıkları, ihanetleri ve güvensizlikleri, söyledikleri ve söylemedikleriyle mutfak masasında beklerken. Sonrası, adına mutluluk dediğimiz denge oyunu ve bizi bir arada tutan sırlar üzerine başka bir hikâye...

Yayınlandığı günden bu yana, okurların ve eleştirmenlerin övgüyle karşıladığı Sana Söyleyemediğim Her Şey, her sayfası küçük sürprizlerle dolu, etkileyici, özel bir roman.

ALA Alex Ödülü 2015
ASIA - PACIFIC American Ödülü 2015

Amazon'da Yılın En İyi Kitabı
Yayın Hakları 19 Ülkeye Satıldı

New York Times Book Review ⭐ Booklist ⭐ Buzzfeed ⭐ Huffington Post ⭐ Entertainment Weekly ⭐ School Library Journal ⭐ Shelf Awareness ⭐ San Francisco Chronicle ve daha pek çok yayın organında yılın seçkinlerine girdi.

Övgüler

Hayranlık uyandıran bu kitapla ilgili tek endişem, bundan sonra okurun beklentisinin çok daha fazla yükselmesi. Derin, dokunaklı ve hassas bir metin.
-Chris Schluep-

Başarılı bir ilk roman, aynı zamanda yürek burkan bir hikâye... Celeste Ng, hünerli bir şekilde ipleri elinde tutmayı başarıyor. Çokkuşaklı bu roman, bir ailenin bütün sırlarına ışık tutan son derece ilgi çekici ve ustaca bir eser.
-Los Angeles Times-

Sürükleyici bir gizem ve farklı ırklardan gelen bir aile üzerine etkileyici bir inceleme. Tartışma yaratacak bir ilk roman. -Entertainment Weekly-

Zekice yazılmış, duygusal bir ilk roman. Ng, asimilasyon temasını duygusallıkla ve gitgide artan bir gerilimle, birbirinin içine geçmiş bir masal gibi işlemeyi başarmış.
-O Magazine

Eğer bu romanı okumadıysanız, şimdiye dek iyi bir Amerikan kurgusuyla karşılaşmadınız demektir.
-The New York Times Book Review-


Benim Yorumum

Çok güzel bir kitabın daha yorumu. Bu kitap bana Martı Yayınlarından hediye geldi. Çok sevinmiştim ve gerçekten de kitap çok güzel. Çok teşekkür ederim onlara. Öncelikle kitabın kurgusu, konusu ve karakterleri süper. Kitapta zaten olay belli. Biri öldü. Ama neden? İşte bu sorunun cevabını okuyarak alıyoruz. İlgi çekici, derin anlamlı ve her bireyin iç savaşını okuduğumuz bir kitap. Birbirlerine söyleyemedikleri yüzünden yıkılan bir aile dramı. Müthiş bir roman.

Kitap 16 yaşındaki Lydia'nın 3 Mayıs 1977 yılında sabah kahvaltısına geç kalmasıyla başlıyor. Kızının kaçırıldığını düşünen anne polise haber veriyor ve olaylar başlıyor. 

Doktor olmak isteyen ama aşık olduğu adamla evlenince kariyerine ve isteklerine veda etmek zorunda kalan bir anne, Marilyn. Amerika'da yabancı bir ırktan (çinli) olan ve bir fakültede profesör olarak çalışan babası, James. Marilyn'in tek istediği kızının bir doktor olması, James'in tek istediği ise topluma karışması, arkadaşlarının olması. Bunlar kızları için istedikleri ve kendilerinin sahip olamadığı şeyler.

Nathan Lydia'nın gölgesinde kalmış ve ona gösterilen ilgiyi kıskanan bir çocuk. Harvard'ı kazanmış fakat ailesinin umrunda olan tek şey Lydia'nin kaldığı ders. Lydia'nın başarısızlığı, kendi başarısından daha ön planda çünkü ailesi için.

Evin en küçüğü Hannah. Farkedilmeyen ve ilgi görmeyen minik bir kız. Gerçekleri ilk farkeden de o. 

Kısacası bu kitap adı gibi bir kitap. Birbirlerine söyleyemedikleri yüzünden mahvolan bir aile. Yazar çok güzel bir iş çıkarmış. Herkesin okuyabileceği ve bir şeyler öğrenebileceği bir kitap. İlgi çekici. 

Bu kitap benim okuduğum ilk aile dramı. Yazarın kalemine bayıldım. Her bir karakteri öyle güzel açıklamış ve olaylara öyle güzel bir bakış açısıyla yaklaşmıştı ki ben severek okudum. Kitapta üzülmediğim bir an yok. Özellikle sonlara doğru ağladığımı bile hatırlıyorum. Hatta bir ara noluyor ben niye ağlıyorum falan dedim ama kendimi tutamadım. Sessiz bir ortamda okuduğum için duygu da daha fazla oldu haliyle benim için.

Kitabın dili biraz kötü ama bu sorun değil. Akıcı bir kitap. Bu kitabı kesinlikle herkese öneririm. Bu kitabı hediye ettikleri için Martı Yayınlarına gerçekten çok teşekkür ederim. Süper bir kitap.

Kitabın bu kapağı da çok güzel değil mi ama :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder