Ekim 16, 2015

Tesadüf - Jamie McGuire || Kitap Yorumu

Kitap: Tesadüf
Orjinal Adı: Happenstance
Seri: Happenstance 1/3
Yazar: Jamie McGuire
Yayınevi: Yabancı
Çeviri: Boran Evren
Tür: Novella, Genç Yetişkin
Sayfa Sayısı: 150
Goodreads Puanı: 3.86
Benim Puanım: 2/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku










Arka Kapak

#1 New York Times Çoksatan Yazarı 
Jamie McGuire'dan Bağımlılık Yaratıcı Yepyeni Bir Hikâye...

Erin Easter, Blackwell Lisesi'ndeki üç Erin'den biriydi; bu üç kız sadece isimlerini değil doğum tarihlerini de paylaşıyorlardı. İlgisiz, tek bir ebeveyn tarafından büyütülen Erin Easter, Weston Gates'e uzaktan uzağa hayranlık duyuyordu. Erin A. ve Erin M. kasabanın iki sevilen kızıydı: Kasabanın en zengin iki ailesinin kızları, en yakın arkadaşlar, ponpon kızlar ve Erin Easter'ın olamadığı diğer her şeylerdi; ve Erin Easter'ın bunu unutmasına da asla izin vermiyorlardı.

Weston Gates sevilen bir sporcuydu ve iki başarılı avukatın oğluydu. Soyadının gerektirdiği hayatı yaşamak için kendi arzularından vazgeçmiş, günlerini soyadının baskısı altında geçiriyor ve gizliden gizliye Erin Easter'a ilgi gösteriyordu; onun daha farklı bir hayat yaşaması gerektiğine inanıyordu. Ve sekizinci sınıftan beri Erin A. ile çıkıyordu. Bir tesadüf eseri akşamları Erin Easter ile takılmaya başladıktan sonra kendi gelecek hayallerine ve duygularına sahip çıkma cesaretini göstermeye başlamasıyla işler kendisi ve Erin Easter için değişmeye başlamıştı.

Fakat şoke edici bir trajedi küçük kasabayı sarstığında Erin Easter'ın hayatı mümkün olan en iyi şekilde altüst oldu.
Peki, ya hayallerine kavuşmak sandığı kadar basit değilse, ya bildiği hayat çok daha karmaşık hale gelirse?


Tesadüf, yüreğinizi ısıtıyor ve kısa bir novella olsa da Jamie McGuire'ın yazım tarzını neden sevdiğimizi bir kez daha hatırlatıyor. Çok az kelimeyle çok şey anlatıyor ve ben bunun her bir kısmını çok seviyorum.
-Yara, Once Upon a Twilight-



Benim Yorumum

Bağımlılık yaratıcı yepyeni bir hikaye denmiş ama neresi bağımlılık yaratıyor anlamadım. Kitap kısacık 150 sayfalık bir şey. Her şey oldu bittiye gelmiş gibi oldu bence kitapta. Ne oldu nasıl oldu anlamadan konu baştan ayağı değişti. Önce size kısaca konuyu anlatayım zaten arka kapak baya detaylı.


Erin Easter, Blackwell lisesinde 3 tane Erin'den birisi. Erin Easter, Erin Aldermen, Erin Masterson. Küçüklükten beri tanışan bu üç kız aynı gün doğmuş ve aynı isme sahiplermiş. İsimleri aynı olduğu ve karıştırmamak için Erin Aldermen'a Alder, Erin Masterson'a Sonny, Erin Easter'a ise soyismi paskalya anlamına geldiği için Easter lakabını takmışlar. Bu üç kız aslında iyi anlaşırlarmış fakat beşinci sınıfta Erin Easter'in emin olmadığı nedenlerden dolayı ikisinin de sataşmayı, hakaret etmeyi sevdikleri kişi Easter olmuş. Böylece arkadaşlıkları dramatik bir şekilde değişmiş. Neredeyse her gün Dairy Queen'da çalışan Easter'ı ziyaret ederek eziyet etmeye başlamışlar.

Weston Gates sevilen bir sporcu. Gizliden gizliye Erin Easter'a karşı ilgi duyuyor ve sekizinci sınıftan beri Erin Aldermen ile çıkıyor. Ayrıca Erin Easter'da Weston'a karşı uzaktan uzağa hayranlık duyuyor.

Bir gün derste Alder ve Sonny Easter ile uğraşırlarken Erin ilk defa karşı çıkar ve kendisini savunur aynı zamanda Weston'da onu koruyunca işler değişmeye başlar..


Bence kitabı okumaya gerek yok. Bir saatte bitiyor zaten 150 sayfa olduğu için. Yazar bir konu işlemiş ama o kadar saçma ki. Resmen her şey oldu bittiye geldi. Olaylar bir anda oldu ve verdikleri tepkiler falan yoktu zaten. Kitapta duygu yoktu. Yazar resmen hadi bunu da böyle geçiştireyim falan diye düşünerek yazmış galiba. Hatta kitabı yazarken vakti yoktu bence çabucak bitirmek için elinden geleni yapmış. Nasıl oldu ne oldu demeden kızın hayatı birden değişti. Bence Weston ile Erin'in aşık olma sürecini anlatmamak için uzaktan uzağa birbirlerinden hoşlanan bir ikili yapmış Erin ve Weston'u.

Kitabı sevemedim. Yazar gözümden düştükçe düşüyor resmen. Her kitabında zaten erkek karakterler hep kızların rolünü çalmış gibi oluyor. Demek istediğim her şeyden utanan, sürekli yüzü kızaran, utangaç bir erkek olabilir mi? Bir arkadaşım bu yazar için erkek karakterleri pısırık yazıyor demişti. Haklıymış. Kız erkekten daha cüretkâr daha baskın mı desem. Ben bir kitapta erkek karakterin bu kadar içe dönük olmasını, kitapta bu kadar pasif olan bir erkek okumak istemem yani. 

Yabancı yayınlarına teşekkür ederim ama çünkü kapak ve kitabın iç tasarımı bence güzel. Ama daha fazla bu yazarla vakit kaybetmesin :)

Yazarı sevenler belki yorumumu beğenmez ama ben kitabı okuduğum da hissettiklerimi söyledim sadece. Kitabı okuyanlar belki anlar. Herşeyin hemencicik olması ve karakterlerin bakış açısı hoşuma gitmedi. Bence bu konu farklı bir yazarın kalemi ile ele alınırsa daha güzel bir şey ortaya çıkabilir. 
Özgür Kitaplar. Blogger tarafından desteklenmektedir.