Ekim 07, 2015

Sonuna Kadar - Jennifer Probst || Kitap Yorumu

Kitap: Sonuna Kadar
Orjinal Adı: All The Way
Yazar: Jennifer Probst
Yayınevi: Nemesis Kitap
Çevirmen: Yaprak Yılmaz
Türü: Romantik KomediYeni Yetişkin
Sayfa Sayısı: 336
Goodreads Puanı: 3.74
Benim Puanım: 4/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku










Arka Kapak

Ailenize ait İtalyan restoranının işleri çok kötü ve siz her şeyi düzeltmek için işin başına geçtiniz. 

Çalışanları idare etmek çok zor çünkü hepsi ya akraba ya da eski bir tanıdık. 

Garsonluk yapan kardeşiniz kız arkadaşıyla görüşmek için sürekli işi savsaklıyor.

Barmense sigara tiryakisi. 
Durmadan sigara molası verip barı boş bırakıyor. 

Hepsinin yerine çalışmak ve müşterileri memnun etmek zorundasınız.

Yine de şefin açığını kapatmanız çok zor. Zaten o da karısıyla kavga etmiş ve sinir bozukluğundan bütün yemeklerin baharatını ve tuzunu fazla kaçırıyor. O kadar fazla kaçırıyor ki, müşteriler durmadan su sipariş ediyorlar.

Boş masalardan birine bir kadın ve bir adam oturuyor. Kardeşiniz ortalarda olmadığı için masanın siparişini almaya gidiyorsunuz.
O anda, üç yıl önce, sadece size aşık olduğu ve siz sorumluluk istemediğiniz için terk ettiğiniz kadınla göz göze geliyorsunuz. Üstelik karşısında oturan kıl kuyrukla da sevgili gibi görünüyor.

İşte size Gavin Luciano'nun hikâyesi. Ama bu hikâyeye biraz acı katabiliriz. Gavin'in karşısında bulduğu kadın, yani Miranda Storme, son yılların en beğenilen restoran eleştirmeni. O akşam şefin bol baharatlı spesiyalini yedikten sonra içinde yeninden alevlenmeye başlayacak olan terk ediliş acısı bütünüyle gerçek. 
Bu gerçek de onun ilham kaynağı.
Alacağı intikam için.
Sonuna kadar…


Benim Yorumum

Güzel, romantik komedi tadında bir kitap daha. Bu tek kitap yani seri değil. Seri olmaması iyi çünkü artık çoğu kitap seri çıkıyor. Tek kitap fazla bulunmuyor. Tek kitaplar da genelde zaten romantik, aşk falan oluyor. Ben artık romantik kitap okuyamıyorum herhalde hep bir aksiyon, entrika falan arıyorum. Okurken heycanlanmak, şaşırmak falan istiyorum. Ama romantik tarzda kitaplar bilindik. Yani tahminler genelde doğru çıkar ve bu tarz kitaplarda mutlaka birbirine benzer bir şeyler bulunuyor. Bazı olaylar mesela. Artık okurken karakterin ne yapacağı belli oluyor yani bu kesin bunu yapar diyebiliyorum ben kendi adıma. Ama bu da bu tür kitapların kuralı galiba :)

Neyse ben kitabı sevdim. Mola vermek için okunabilincek bir kitap. Sıkıldın mı mesela ya da kitap okuyasın mı gelmiyor (hani reading slump mağdurları var ya) tatile mi ihtiyacın var tamamdır al eline böyle bir şey oku. Genelde hep mutlu son olduğu için üzülme gibi bir durumda yok. 

Karakterler güzeldi. Komik kısımlar oldu. Sevimli karakterler ve sinir olunan karakterler oldu. Mesela Allison. Ne gıcık bir karakter :D Resmen takmış Miranda'ya. 
Ama onun dışında çok fazla göze batan bir karakter görmedim. Andy, Brando, Tony falan iyi kişilerdi. Bazen yaptıkları şeyler olayları karıştırdı tabi ama güzel oldu :)

"Çünkü gözlerime baktığın anda aramızdaki şeyin henüz bitmediğini anladım."

Biraz konuyu anlatayım zaten arka kapakta bol bol anlatılmış. Miranda bir gurme. Gittiği restoranlarda yemeklerin tadlarına bakarak gazatede "Miranda Yazıyor" köşesinde eleştiriyor. Gavin ise reklam sektöründe çalışıyor.
Gavin ve Miranda üç yıl önce birliktelik yaşamışlar ama bu birliktelik sadece sekse dayalı bir anlaşmaymış. Aşık olmak yok yani. Ama Miranda Gavin'a aşık olunca anlaşmada bitmiş. Miranda Gavin'a sevdiğini söyleyince Gavin da sadece bir e-posta ile ondan ayrılmış. Çünkü o bir ilişki istemiyordu. Özgürlük istiyordu ve onunda para ve güç ile geldiğini sanıyordu. Hayalindeki işi yapmak için de onu terk ediyor.

Gavin'ın ailesinin bir İtalyan restoranı var. Babası onu arayarak işlerin kötü olduğunu ve gelip onlara restoranları Mia Casa'yı kurtarmak için yardım etmesini istiyor.

Miranda ve Gavin'in tekrar tanışması ise Miranda ve arkadaşı Andy'nin Mia Casa'ya gelmesi ile oluyor. Yani Gavin'ın aile restoranına. Garson olan Gavin'ın kardeşi Brando'nun işi çıkınca masalara bakmak zorunda olan Gavin üç yıl önce terkettiği eski sevgilisini görüyor. Yediği yemekten sonra tekrar terk ediliş acısını tekrar yaşayan Miranda intikam almak için ilham kaynağını buluyor. Eh! İntikam soğuk yenen yemektir.

"Sinatra'nın da dediği gibi, 'Yolun bizi nereye götüreceğini kim bilebilir?' Ama seni sevmeme izin verirsen sonuna kadar seveceğim."

Bu okuduğum ilk Jennifer Probst kitabı ve güzel. Kitabın sıkıcı bir anlatımı yok, akıcı. İnsanı sıkmıyor ve güzel ilerliyor. Yani güzel zaman geçirebilirsiniz okurken. Ben sadece seks sahnelerini fazla sevmedim. Artık fazla seks sahnesi okumak istemiyorum. Çoğu kitapta buna yer veriliyor ama bu o kadar önemli değil. Yani sekse daha az yer verilebilir bence. Genelde zaten new adult kitaplarında ya da romantik kitaplarda bunu daha çok görüyoruz.

Kitabın kapağı ise güzel. Orjinal kapağı bence kötü ben bu kapağı daha çok sevdim :)
Özgür Kitaplar. Blogger tarafından desteklenmektedir.