Follow Us @ozgurkitaplar

Ekim 20, 2015

Senin Yerinde Olsaydım - Lisa Renee Jones || Kitap Yorumu

Kitap: Senin Yerinde Olsaydım
Orjinal Adı: If I Were You
Yazar: Lisa Renee Jones
Seri: Inside Out (Kayıp Günlükler Serisi) 1/6 (9 Novella)
Yayınevi: Arkadya Bitter
Tür: Yetişkin Kurgu, Erotik, Gizem
Çeviri: Hülya Bakça
Sayfa Sayısı: 328
Goodreads Puanı: 4.16
Benim Puanım: 4/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku











Arka Kapak

Bu sayfalar, bir kadının yasaklı dünyasına açılan gizemli bir kapı. Kapının ardında ise sıradan birinin asla hayal edemeyeceği bir dünya saklı; acının zevkle, korkunun aşkla karıştığı bir dünya. Tutkunun önüne ne gelirse yakıp küle çevirdiği o ilkel ateşin ve aşkın en saf hali gizli bu satırlarda. Ne duyarsan duy ya da ne görürsen gör devam edebilecek, bana hazzın ve acının en büyüklerini yaşatan gizemli adamın kim olduğunu çözebilecek kadar cesur musun? Benim yerimde olsaydın, cevabın ne olurdu?

Sıradan bir lise öğretmeni olan Sara McMillan'ın cevabı evetti. Ta ki bir rastlantı sonucu okuduğu o günlükteki kayıp kadını bulmaya çalışırken, git gide hiç tanımadığı o kadına benzediğini, onun hayatını yaşamaya başladığını fark edene kadar. Rebecca'yı içine çekip yutan, parlak ışıklarla dolu sanat dünyası, Sara'ya boyun eğecek miydi? Yoksa onun da sonu bu ateşli, gizemli ama bir o kadar da tehlikeli adamın kollarında mı gelecekti?

Kimdi bu adam? Peki, ya ben kimdim? Korku, nasıl böyle baştan çıkarıcı olabilirdi?


Öğrenmeye hazır mısın?


Övgüler

"Lisa Renee Jones yalnızca iyi ve akıcı bir kitap yazmakla kalmamış, kalemi öylesine erotik ve ateşli ki adeta sayfalar yanıyor."
-Laura, The Revolving Bookcase-

"Bu sayfaların arasında heyecan yüklü, gerilim dolu ve yakıcı bir hikâye saklı. Damarlarınıza kadar sızıp, hiç çekinmeden okunmayı emredecek kadar da etkili!"
-Shauni, Tea and Book and Bodice Rippers-

"İnanılmaz bir kitap. Her satırda, her cümlede kalbinizin yerinden çıkacak kadar hızlı atmasına neden olacak. Lisa Renee Jones erotizmi ve gizemi kaleminde ustalıkla eriterek, sizi hiç ummadığınız yerlerinizden vurmayı başarıyor. İddia ediyorum nefessiz kalacaksınız."
-A Romantic Book Affairs-


Benim Yorumum

Bilindiği gibi Arkadya Bitter aramıza yeni katılan bir yayınevi. Çıkardığı iki kitap var ve ikiside yetişkinler için ve bundan sonrakiler de yetişkinler için olucak gibi. Bitter adı çok uyuyor ayrıca. Senin Yerinde Olsaydım kitabını beğendim ikinci çıkardığı kitap Tutku Oyunları'nı da beğenmiştim. Kitabın kurgusu bence güzel ve gizem unsuru da çok iyi olmuş. Çeviri de süperdi. Akıcı ve sürükleyici bir kitap oldu. Önce size kısaca bir konudan bahsedeyim.

Sara McMillan bir öğretmen ama sanat aşığı. Sanatın para getirmediğini düşünerek öğretmen olmuş ama sanata olan tutkusu görülmeye değer. Bir gün arkadaşı Ella'nın unuttuğu günlüğü okur ve günlüğün içindekiler onu şok eder. Günlüğün sahibini arkadaşı zanneder ama arkadaşının günlüğü bir açık arttırmadan aldığını öğrenir. Günlükte okudukları yüzünden sahibinin tehlikede olduğunu düşünür ve onu bularak eşyalarını ona vermeyi ve endişesini gidermeyi kendine görev edinir. Onu bulmak için ipuçlarından yararlanarak bulduğu resim galerisinde şans eseri ise alınır. Galeride tanıştığı ve resimlerini sevdiği Chris Merit ve galerinin sahibi Mark işini hiçte kolaylaştırmıyor. 


Kitaptaki her bir karakter ayrı bir gizem. Rebecca -günlüğün sahibi- olayı ilk kitapta haliyle çözülmüyor ve daha kafa karıştırıcı bir hal alıyor. Rebecca'yı arayan Sara'nın ise geçmişi hiçte masum değil. Yani Sara'nın geçmişinde de gizem var. Kitaptaki gizem bence çok güzeldi zaten kitabı okutturan da bu bence. Erotik kısımlar var tabi ki ama ben daha çok kitaptaki olaylara ve gizemi çözmeye yoğunlaştığım için gözüme o kadar batmadı. 

Bazı gerçekleri öğreniyoruz evet mesela Chris hakkında bilgi veriliyor. Şaşırdım ben yani altında böyle bir olay bekliyordum ama bir kısmını bekliyordum. Mark içinde bir ipucu var ama dediğim gibi kitap ilerledikçe kafa karışıklığı da artıyor.

Ve kitabın sonu! Orada bitirilir mi ama ya. İkincisi çıksın bittercim lütfen ya çabuk çıksın :D 

Kitabın çevirisi güzel. Konusu da ilgi çekici. Merak uyandıran ve bol gizemli ayrıca gerilim dolu bir kitap. Yazarın anlatımı da çok iyi. Sayfaları çevirirken bazen ben bile gergin hissettim. Ne çıkacak falan şimdi diye. İkincisini merakla bekliyorum yani.


Bir de ben kitabın başında Rebacca'nın eşyaları için depoya giden Sara'nın orada karşılaştığı adamı da merak ediyorum. Bir değişik adamdı. Ayrıca Ella'nın birden ortadan kaybolması da şüpheli. Evlilik teklifi aldığı adamla Paris'e gitti ama hiç bir haber alamadı ondan Sara. Ona ne olduğunu da merak ediyorum. Sondaki kısımda depoda olan biri daha vardı ve onu aşırı merak ediyorum. Merak ediyorum yani :))  Değişik bir kitap ve bu tür ilgililerine tavsiye ederim.

Seri hakkında kısacık bir bilgi vereyim yorumumu bitirirken. Bu seri 15 kitaplık bir seri ama gözünüzde büyütmeyin. Çünkü sadece 6 kitap. Diğerleri yani diğer 9 kitap novella. Rebecca, Chris ve Mark hakkında yazılan kitaplar. 

2 yorum:

  1. merhaba))))
    nasıl gözden kaçmış kitap yorumlarınız ve tavsiyeleriniz hala kendime şaşmakla birlikte,size katılımda gecikmediğimi umuyorum!!
    özellikle öğrenmek istediğim bir sorum var(buarada çok tezcanlı olduğumu söylemeliyim çünkü kişiliğiniz hakkında detayı incelemeden bu sorum çok erken olabilir))))...
    hangi tür kitaplar okuduğunuzu merak ettim?hayır hayır soru farklılaşmalı)))hangi tür kitaplar okumak hoşunuza gider dersem sizin tavsiyelerinizden doğru etkilenebilirim...
    Bu sayfadaki tanıttığınız kitabın heyecanı okadar yansıyor ki,geç saat olmasa hemen kitabı almak, başlamak istedim))) emeğinize teşekkürler, diğer yorumlarınızda buluşmak dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunuz için çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum :) Senin yerinde olsaydım +18 sahnelerinden biraz rahatsız olsam da gizemiyle, gerilimiyle, karakterleriyle, diliyle çok beğendiğim bir kitap oldu bir takım sahnelerden rahatsız olmuyorsanız tavsiye ederim :)) yorumları mı dikkate aldığınız için çok mutlu oldum bunu duymak çok güzel oldu cidden teşekkürler... Hangi tür kitaplardan hoşlanırım sorusuna aslında ben her türdeki kitapları okumak isterim tabi ama özellikle tercih ettiklerim distopya, fantastik türleri çünkü daha sürükleyici oluyorlar. Ama bazen aşk kitapları diyorum ben romantik kitaplara okunması güzel oluyor. Gizemi ve gerilimi bol olan kitapları da tercih ederim bu da genelde c'senin yerinde olsaydımc' kitabına benzer türlerde ya da korku, paranormal gibi türlerde oluyor. Sorunuzu cevaplayabilmişimdir umarım :)

      Sil