9 Ağustos 2015 Pazar

Küçük Hırsız - Sena Yavuz // Kitap Yorumu

Kitap: Küçük Hırsız
Yazar: Sena Yavuz
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 416 (Ciltli)
Tür: Wattpad Kitabı, Genç Kurgu
Benim Puanım: 4/5
Satın Almak İçin: D&R, Kitapyurdu, Okuoku






Arka Kapak

Bir hırsıza ne kadar güvenebilirsiniz?

Prens, bir hırsızı seçti ve kader onları bir araya getirdi.
Sevgi ve güven bulutları üzerinde, tatlı bir masala dönüştü onların hikâyesi.
Bir gece hayallerini yazıp ateşe attılar, çünkü yanıp kül olmadan gerçekleşmeyecekti hiçbirisi.
Gözyaşları gülümsemeye dönüşürken önemli olan tek şey sevmekti birini.
Prens ve 'kötü olan' sevilmeyi beklerken, prenses mutlu olmayı seçti.
Ve küçük hırsız çalabileceği en büyük şeyi aldı.

Ailesine bakmak için okulunu yarım bırakmış, sokaklarda hırsızlık yapan bir kız: Azra.
Ailesinin saltanatıyla Prens olmak için doğmuş yakışıklı bir genç: Ekin.
Kötü olmak için yaşayan, iyilikler prensi: Anıl.

Okudukça prensesin sorusunu hissedeceksiniz:

Siz çaldıklarınızın farkında mısınız?


Benim Yorumum

Bu kitap bana Martı Yayınlarından ve Novella Dinamik'ten hediye :) Öncelikle onlara bana okuma fırsatı verdikleri için teşekkür ederim. Ve yanında gönderdikleri kupa da oldukça şeker. Bayıldım :) Novella Dinamik yeni bir yayınevi bilindiği gibi onlara da başarılar diliyorum yolları açık olsun :)

Genç yazar Sena Yavuz'un önce wattpad de yazıp yayınlandı ardından Martı Yayınları kitaba çevirdi. Yazarın yaşı biraz küçük tabi 16 yaşında bir genç kız. O yüzden kitaba başlarken yaşını ve bir wattpad kitabı olduğunu göz önünde bulundurarak başlarsak daha iyi olur. Böylece kitaptan da keyif alırsınız. Sonuçta büyük beklentiler bazı kitaplar için hayal kırıklığı olabiliyor.

Bu benim ikinci kitaba çevrilmiş bir wattpad kitabı okuyuşum. O yüzden biraz daha az beklenti ile başladım. Ama önceki okuduğum wattpad kitabından daha fazla keyif aldım küçük hırsızı okurken. Yazarın yaşı itibariyle kitabın kurgusu çok iyi okura geçmemiş olabilir ama bunun nedeni yazarın toyluğu çünkü daha ilk kitabı. Kurgusu güzel bir kitap. Klişe bir konu bekliyordum ama öyle değil. Daha orjinal ve bu güzel bir şey. Anlatmak istediği konu çok güzel. Yazar kendini geliştirdiğinde eminim daha iyi sonuçlar ortaya çıkacaktır.


Konusuna değinirsek Azra babaannesi ile yaşayan bir kız. Annesi ölünce babası da kayıplara karışmış ve Azra da babaannesi ile yaşamaya başlamış. Babaannesinin hastalığı yüzünden ilaç parasını ve geçimlerini sağlamak için hırsızlık yapıyor. Çalıştığı yerlerden zengin züppeler (onun deyişiyle :D) yüzünden kovulunca ilaç ve eve bir şeyler almak için hırsızlık yapar tekrar. Ama cüzdanını çaldığı kişinin hayatını değiştireceğini nereden bilebilir ki? 

Ekin ise psikoloji dersinden kalınca babası ve hocasının yaptığı iş birliği yüzünden kaldığı dersten proje ödevi alır. Bu proje de görevi bir insanın hayatını değiştirmek. Bir gün cüzdanı çalındığında proje ödevini de buluyor. Azra Güngör. 

Olaylarda buradan başlıyor işte. Ben Ekin ve Azra'yı, Ecrin ve Oğuz'u sevdim. Anıl'ı da unutmamak lazım tabi. 

Kitabı okurken iki yerde gözlerimin dolduğunu saklayamam. Gerçekten duyguları güzel yansıtılmış. Eğer yazarın kalemini güçlendirip tekrar bir kitap çıkarırsa bence bu onun için güzel olur. 
Kitapta aşk üçgeni var. Ben pek aşk üçgeni sevmem ama kitapta fazla abartılmamış en azından. Kitapta cinsel olayların (öpücük dışında tabi ki o da sadece bir kez) olmaması çok güzeldi olmuş. Bazen cinsel olayları satış yapsın, daha çok okunsun falan diye abartıyorlar. Bu bence saçma. Bazen itici olabiliyor. Kitapta buna fazla yer verilmemesi bence güzel.

Yazar kalemini güçlendirip tekrar bir şeyler yazarsa keyifle okuyabilirim. Çünkü bu kitabı keyifle okudum bir günde bitti. Tek sıkıntı yazarın toyluğu ama bu da fazla güzel batmıyor. Bence kitabı yazarın yaşıtlarına ve o yaşa yakın olanlar okursa sevebilirler. Ben sevdim yani :) 

Ayrıca kitabın cildi çok hoş. Ciltli olması güzel. Tatlı bir cildi var ben sevdim. Karakterler, kurgu falan güzeldi yani. Kitabı okurken yazarın yaşını ve bir wattpad kitabı olduğunu göz önüne alarak okursanız keyif alabilirsiniz.


Alıntılar

"Hayatın güzel tarafıyla karşılaşmaya hazır mısın Azra Güngör? Çünkü o çoktandır seni bekliyor."


"Unutma prenses, bu hikâyede mutlu son yok!"


"Unutmayın, hayat şu an için size kötü davranıyorsa ileride daha iyisini vereceği içindir. Daha iyisini hak etmediğimiz için değil." 


"Biraz klişe olacak ama o gün sadece cüzdanımı çalmakla kalmadın küçük hırsızım."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...