Follow Us @ozgurkitaplar

Ağustos 24, 2015

Çirkin Aşk - Colleen Hoover || Kitap Yorumu

Kitap: Çirkin Aşk
Özgün Adı: Ugly Love
Yazar: Colleen Hoover
Yayınevi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 368
Tür: Yeni Yetişkin, Romantizm, +18
Goodreads Puanı: 4.33
Benim Puanım: 4/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku














Arka Kapak

New York Times'ın çok satan yazarı Colleen Hoover yürekleri sızlatan yeni bir aşk hikâyesiyle
geri dönüyor.

Tate Collins havayolu pilotu Miles Archer'la tanıştığında, bunun ilk görüşte aşk olduğunu düşünmez. Birbirlerini arkadaş olarak görecek kadar bile iletişim kurmazlar. Tate ve Miles'ın tek ortak noktası birbirlerine karşı inkâr edilemez bir çekim hissetmeleridir. Tutkularını açıkça ortaya koyduklarında, kusursuz bir planları olduğunu anlarlar. Genç adam aşk peşinde değildir, genç kadının ise aşka ayıracak vakti yoktur, geriye sadece seks kalır. Tate, Miles'ın ona sunduğu iki kurala uyduğu sürece anlaşmaları şaşırtıcı bir şekilde sorunsuz olacaktır.

Asla geçmişim hakkında soru sorma. 
Bir gelecek bekleme.

 İdare edebileceklerini düşünürler, ama çok geçmeden bunun hiç de kolay olmadığını anlarlar.

Kalplere sızılıyor.
Sözler bozuluyor.
Kurallar çiğneniyor.
Aşk çirkinleşiyor.


Benim Yorumum

İlk olarak söylemek istediğim bu kitabın film olacağını herkes biliyordur. Bende fragmana bakmıştım haliyle ve kitabı bitirdiğimde fragman ile kitap arasında bir alaka göremedim. Fragman bana göre kitaptan biraz değişik. Kitaptaki Miles Archer ile filmdeki Nick Bateman'ı hiç bağdaştıramadım. Kitapla alakası bir tek seks sahnesi olsa gerek.

Kitap film olacaksa bile bana göre Miles Nick olmamalıydı çünkü onda Miles hissini hiç alamadım. Benim gibi düşünmeyenler olacaktır tabi ama fragmanı ilk izlediğimde herhalde bu kitap kötü, sert erkek ile iyi kız ilişkisi olucak falan sandım. Kitabı okuyunca hiç beklediğimi bulamadım. Sert erkek değil de kötü geçmişi olan yaralı bir adamdı bence Miles. Sanırım film kitaptan daha değişik olucak bunu da vizyona girmeden anlayamayız :) Bu arada yanlış anlaşılmasın Nick Bateman yakışıklı adam ona bir sözün yok sadece Miles bağı kuramadık onda o kadar :)

Kitaba gelecek olursam beklentilerimi karşılamadığını söyleyebilirim. Sert bir adam falan bekliyordum dediğim gibi. Ama onun yerine yaralı bir adamı okudum.

Kitap güzeldi evet ama fazla sevemedim. Bir kere böyle bir aşk beklemiyordum. Hayatta bir kez gerçek anlamda aşık olunulabileceğine inanıyorum ben ve Miles'ın iki kadına da aynı hisleri hissetmesini sevmedim. Beklentilerimi karşılamayan ve seks sahnelerini sevmediğim bir kitaptı. Duygu yoğunluğu yoktu bir kere. Kitapta sevebileceğim bir karakter göremedim.

Kitabın tasarımını ve kurulan bazı cümleleri sevdim ama. O bakımdan güzeldi. Ufak tefek çeviri hatalarını mazur gördüm.

Tek sevdiğim nokta Miles ve Tate'in karşılaşma sahnesi oldu. Gerçekten güzel bir sahneydi. Onun dışında bildiğimiz klasik new adult kitabı :D


Kitabın konusu; Tate 23 yaşında, hemşirelik okulunu bitirmiş. Bir iş bulup para biriktirio kendi evine çıkana kadar bir süre pilot abisinin yanına yerleşiyor. Abisinin yanına yerleşmek için gittiğinde abisinin kapısının önünde sarhoş bir adam görüyor ve içeri girebilmesi için onu oradan kaldırmak zorunda.

Miles ise 24 yaşında, başarılı bir pilot. Altı yıl boyunca kimseyle ilişki yaşamayan Miles geçmişi yüzünden acı çekiyor. Bir gün arkadaşı Corbin'in kapısının önünde sarhoş bir halde Tate ile karşılaşıyor. Tate'e karşı konulamaz bir çekim hissetmeye başlıyor. İkisinin de aldığı ortak bir kararla bir ilişki başlıyor.

Miles'ın ilişkileri için koyduğu iki kural var. Geçmişimle ilgili soru sorma ve hiçbir zaman bir gelecek bekleme. Tate için bu zor olsa da kabul ediyor ve sadece seksten oluşan ilişkileri başlıyor. Ama her geçen gün Tate için bu daha zor bir hale geliyor. Çünkü o Miles'i her anlamda istiyor.

Kitabın konusu böyle. Bu arada Miles'ın geçmişini anlattığı kısımlardaki betimlemeleri sevdiğimi söyleyebilirim. Kitaba karşı hislerim hâlâ biraz karışık. Bir yanım güzeldi diyor bir yanım yok güzel değildi diyor.  Bu yüzden de 4 verdim. Tasarımı, iç kısmı, karşılaşma sahnesi çünkü klasik bir şey değildi ve karasizligim yüzünden 4 verdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder