Follow Us @ozgurkitaplar

Ağustos 18, 2015

Eksik Parça - Michelle Hodkin || Kitap Yorumu


Kitap: Eksik Parça
Özgün Adı: The Unbecoming of Mara Dyer
Yazar: Michelle Hodkin
Seri: Mara Dyer
Seri Sıralaması: 1/3
Tür: Paranormal, Young Adult 
Sayfa Sayısı: 424
Yayınevi: Pegasus
Goodreads Puanı: 4.12
Puanım: 4/5
Satın Almak İçin: D&R, Kitapyurdu, Okuoku










Arka Kapak

Bir gün uyandığında son birkaç gününü hatırlayamadığını düşün... 

Mucizevi bir şekilde kurtulduğun kazada tüm arkadaşlarını kaybettiğini, 

Ailenin yeni bir sayfa açmak için taşınmak zorunda kaldığını,

Kendi geçmişinle ilgili senden daha fazlasını bilen bir çocukla tanıştığını, 

Tüm yaşadıklarından sonra yeniden âşık olabildiğini,

Gerçek olması imkânsız halüsinasyonlar gördüğünü,

Aklını kaçırdığından endişelenmeye başladığını düşün.

Ne yapardın?

Mara Dyer işte bu sorunun cevabını öğrenmek üzere… 

Övgüler


"Mara Dyer'ın unutulmaz bir rüyayı andıran, gizemli ve romantik hikâyesi sizi esir alacak."
-Cassandra Clare, New York Times çoksatanı Mortal Instruments serisinin yazarı-

"Eksik Parça kara mizah, merak uyandıran gerilim ve samimiyet arasında nadir bulunan bir denge kurmayı başarmış. Bir an kahkaha atarken hemen arkasından korkup tüm ışıkları açarak battaniyenin altına girmek istedim. Michelle Hodkin, tüyler ürperten betimlemeleri ve iç ısıtan romantik sahneleriyle yetenek ve kalitesini gözler önüne sermiş. Daha önce böyle bir roman okumamıştım."
-Veronica Roth, New York Times çoksatanı Divergent serisinin yazarı-

"Eksik Parça, zekice yazılmış, büyüleyici bir gerilim romanı. Gizemli erkekleri, tehlikeli kadınları ve çok karmaşık aşk hikâyelerini sevenler için mükemmel bir eser."
-Kirsten Miller, New York Times çoksatan yazarı-

"Vay canına. Michelle Hodkin'in ilk kitabı sizi son sayfasına kadar merakta bırakacak."
-Beth Revis, New York Times çoksatan yazarı-

"Şiirsel ve tatlı olduğu kadar ürkütücü ve karmaşık hikâyesiyle Eksik Parça'yı elimden bırakamadım. Bu kitabı okurken bütün ışıkları açın."
-Rachel Hawkins, New York Times çoksatan yazarı-


Yorumum

Kitap bitti. Bu kitabın yorumlarını okuduğumda herkesin kitaba övgüler yağdırdığını, çok fazla sevdiğini, çok şaşırtıcı bulduğunu falan dile getirdiklerini gördüm. İlk düşüncem kitap gerçekten bu kadar güzel mi şaşırtıcı mı yoksa biraz abartıyorlar mı dedim. Size düşüncelerimi nasıl aktarsam diye düşündüm bu yüzden bende en doğal şekilde aklımdakileri yazmaya çalışacağım. 


Kitabın kurgusu gerçekten güzel ve ilginç. Yazarın kalemi gayet güzeldi. Akıcı bir kitap oldu. Olayların işleyişi, karakterler arasındaki ilişki falan güzeldi. İlginç miydi evet ama abartılacak kadar şaşırtıcı değildi. Ben çok fazla şaşırmadım. Kitaba yapılan yorumları biraz abartılı buldum. 

Kitapta şaşırmadım değil şaşırdığım noktalar oldu. İlginç olaylar. Mara'nın yaşadığı çelişkiler çok güzeldi. Konuya bayıldım ben. Özellikle sonlara doğru kitap daha da güzelleşti. İkinci kitabın çıkmasını bekliyorum bakalım nasıl şeyler bizi bekliyor.

Ve Noah Shaw. Noah gerçekten de süpermiş :D Noah'ın sahnelerini okurken gözlerim kalp şeklini aldı adeta :D Kitapta tartışmasız en sevdiğim ikinci karakterdi. Mara'nın olayından çok Noah'ın gizemi daha şaşırtıcıydı bence. Ama birincilik her türlü Mara'da :)


Konusu kısaca; Mara Dyer, 16 yaşında bir lise öğrencisi. Kitap Mara, Rachel ve Claire'in Ouija tahtası ile bir oyun oynarlar. Bu tahtaya ilk soru soran Rachel olur ve nasıl öleceğini sorar. Çıkan sonuç ise oldukça şaşırtıcıdır. Aradan 6 ay geçer. Bir gün eğlence olsun diye Mara, Rachel, Claire ve Jude {Claire'in abisi ve Mara'nın erkek arkadaşı} çökmek üzere olan ve girilmesi yasak olan ve eski bir akıl hastanesine girerler. Fakat orada yaşanan olay (okuduğunuzda heyecanlı olsun ve gizemi kaçmasın diye bazı şeyleri söylemeyeyim) yüzünden Mara gözlerini bir hastane odasında açar. Fakat asıl ilginç olan o güne dair hiç bir şey hatırlamamasıdır.

Bu olaydan sonra ailesi ile birlikte Croyden'a taşınırlar. Orada gittiği okulun ilk günü yiyecek otomatları ile uğraşırken arkasından bir ses duyar ve döndüğünde kimle karşılaştı dersiniz. Tabi ki esas çocuğumuz ve gizemli yakışıklı Noah Shaw. Kendisi İngiliz'dir ve o bayıldığımız aksana sahiptir. Mara gibi onunda sakladığı gerçekler vardır tabi ki. İngiliz aksanlı, yakışıklı, seksi ve gizemli bir adam. Bayılırım :D


Okurken gizemli yerler kadar keyif aldığımız komik yerlerde vardı. Daniel ve Joseph, Noah diyalogları falan keyifliydi. Kitaba duyduğunuz yorumlar ya da abartılı yorumlar mı demeliyim bilmiyorum ama onları okuduğunuz da kendinizi kitap için yükseltmeyin. Çok fazla beklenti her zaman biraz da olsa hayal kırıklığı oluşturur. 

Ben sevdim güzeldi ama abartmayakim her kitapta olduğu gibi bunda da ufak tefek yersiz şeyler var. Klasik ya da klişe. Ama sonlara doğru daha da güzelleşen kurgusu iyidi. Son olayları çok sevdim ki zaten ikinci kitabın merak edilmesini sağlayan şeyde budur. Ama paranormal sevenlere öneririm :)


Alıntılar

"Sinir bozucu derecede küstahsın."
"Ağzın çok bozuk."
"Rahatsız mı oldun?" 
"Hayır, hem de hiç."

«๑°~°๑»

"İstediğim hiçbir şey yok. Yapamayacağım hiçbir şey yok. Hiçbir şeyi umursamıyorum. Ne olursa olsun ben düzenbazlığıma devam ediyorum. Kendi hayatımda bir oyuncu gibiyim."

«๑°~°๑»

"Gitmem gerek." diye fısıldayabildim, oysa hiçbir yere gitmek istemiyordum. Hiçbir yerde olmak istemiyordum."

«๑°~°๑»

"Benim tek istediğim sensin."
"Bugün." diye fısıldadım.
"Bugün. Bu gece. Yarın. Sonsuza kadar."

«๑°~°๑»

"Tek istediğim beni normal biri olarak görmesiydi. Ailemin de. Ve herkesin."

«๑°~°๑»

"Ben zehirliydim ve o, bana bunu unutturan tek ilaçtı.

«๑°~°๑»

"Cehenneme kadar yolun var." dedim sessizce.
"Zaten oradayım." diye yanıtladı sakin bir ses tonuyla.

2 yorum:

  1. Bu kitaba karşı benim de beklentilerim hayli fazla :) Yorumun sayesinde bunları biraz törpüledim.
    2. kitabın çıkışına yakın bir tarihte okumayı planladığım için biraz daha bekleteceğim. Artık nereye kadar sabredebilirsem ^^
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentiyle başlama bence de :D Aynen ikinci kitabı bekle sonu güzel bitiyor çünkü sanırım eylül de çıkacak. Fazla beklenti olunca kitap güzel olsa bile insanın içine tam oturmuyor eksik kalıyor. Beklentisiz başlamaya özen gösteriyorum ama olmuyor bazen tabi :)

      Sil