4 Aralık 2016 Pazar

Kaleydoskop Kalpler - Claire Contreras // Kitap Yorumu

Adı: Kaleydoskop Kalpler
Özgün Adı: Kaleidoscope Hearts
Yazar: Claire Contreras
Seri: #1/3
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Çeviren: Halime Yazıcı
Sayfa Sayısı: 376
Goodreads Puanı: 4.07
Benim Puanım: 2/5


Erkek kardeşimin en yakın arkadaşıydı o.

Kaderimizde birbirimize ait olmak yoktu.

Bu şeyi içimizden söküp atacağımızı ve hayatımıza devam edeceğimizi düşünmüştüm.

Birimiz öyle yaptı.
Terk edip gitti.

Şimdi döndü ve bana, beni bir çırpıda yiyip bitirecekmiş gibi
bakıyor. Ve öfkeyle birleşen tüm duygularım şimdi bambaşka
bir şeye dönüşüyor, beni ölesiye korkutan bir şeye…

Geçen sefer kalbimi kırmıştı.
Bu sefer kalbimi tamamen yok edecek, biliyorum.





Benim Yorumum

Kitabı alırken çok umutluydum ve güzel bir new adult kitabı okuyacağımı zannediyordum ama öyle olmadı. Kitap hayal kırıklığına uğrattı beni çünkü ortalara doğru gayet güzel bir şekilde ilerledi ama sonra kitap kendisini tekrar etmeye başladı. Aynı şeyleri okudum yani Oliver Elle'nin kalbini kırdı ama barıştılar sonra tekrar kırdı tekrar barıştılar üstelik hep aynı sebep yüzünden oldu bu "sen benim en yakın arkadaşımın kardeşisin bu yüzden uzak olmalıyız" düşüncesi. Kitap Estella'nın ölen nişanlısının ardından abisinin evine taşınması ve orada geçmişte aşık olduğu Oliver ile tekrar karşılaşmasıyla başlıyor. Aileleri yüzünden birbirleriyle olamayan çiftler çok klişe artık evet ama bunu güzel işlerse yazar, konuyu daha etkileyici yaparsa, çok sevilen bir hikâye ortaya çıkabilirdi ama kaleydoskop kalpler bunu başaramadı bence, beni hiç etkileyen ve sevebileceğim bir kitap olmadı :(

"Dokunulmanın ve layıkıyla öpülmenin nasıl bir his olduğunu bana o öğretmişti. Daha sonra, büyürken bağlandığınız birisinin aniden hayatınızdan çıkıvermesinin yaşattığı acıyı da o öğretmişti. Öğretmeyi unuttuğu tek şey, kalbimi kırdıktan sonra yerinde bıraktığı, artık kalp sayılamayacak kadar harabeye dönüşmüş olan şeyin göğsümü sıkıştırmasıyla nasıl baş edeceğimdi.

Kitapta güzel cümleler, diyaloglar var ama bütün olarak bakılırsa kayda değer pek bir şey göremedim ben. Karakterler ise bence çok gıcıktı. Cidden bazen çok sinir bozucu davranışları oldu, kendi yaptıkları davranışları tekrar etmeleri falan ayrıca kendi söyledikleri cümlelerle de çeliştiler yani hiç bir karakteri sevemedim ben kitapta. Özellikle Estelle'nin kardeşi Vic sevdiğim bir kardeş yolunda gayet iyi giderken sonlarda yaptığı hata çok saçma geldi çünkü baştan sona savunduğu düşünceyi kendi elleriyle çürütmesi saçmalıktı. Karakterleri tam böyle ne tatlı dedim seveceğim tuttu sonra tek bir hareketle itici gelmeye başladılar. En azından Elle'nin babası tatlıydı :D


Kitap akıcıydı, çevirisi ve kapağı da güzeldi ama bu kadardı. Etkileyici bulmadım, sevmedim, heyecanlandırmadı beni. Kitap bir anda tersyüz oldu, güzel ilerledikten sonra tepetaklak oldu resmen. Estelle ile kötü bir şekilde ayrılan Oliver'ın ona tekrar aynı şeyleri yaşatmasına ramak kala vazgeçip ona tekrar geri dönmesi aşkının inandırıcılığını bitirdi bende. Aynı şekilde Estelle de bence seviyorsa aşkını daha iyi göstermeliydi çünkü bu sadece birlikte olmakla gösterilmiyor, birbirlerine daha fazla tutunmalıydılar. Yani madem bu kadar tutkulu seviyorsunuz, aşıksınız birbirinize neden o zaman bu gitmeler :D Birbirlerini gözden çıkarıp durmaları, benim aşklarını inandırıcı bulmama engel oldu. Zaten karakterlerin duygularını yazarın iyi yansıtamadığını düşünüyorum ve karakterlerin yaptıkları davranışların daha sağlam bir temele dayanması gerekiyordu bence, konuyu yavan bir şekilde işlemiş.

"Hayatına devam etmenin en iyi yolunun olayları
akışına bırakmak olduğunu söylüyorlardı. Sanki
üç yıllık acı tatlı hatıralarınızı unutmak ya da
tamamen silmek bir günde yapabileceğiniz bir şeymiş gibi."


Bu arada çeviri için Halime Yazıcı'ya teşekkürler çünkü cidden kitabın en iyi yönüydü su gibi akması :)
Ayrıca kitaptan alıntılar paylaşacağım (en azından güzel cümleler vardı :D) instagram hesabımdan link aşağıda beklerim hepinizi :) :*


Keyifli bir hafta dilerim herkese, mutlu ve huzurlu günler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...