Follow Us @ozgurkitaplar

Haziran 28, 2015

Son İsyan - James Dashner // Kitap Yorumu

Kitap: Labirent Son İsyan
Orjinal Adı: The Death Cure
Yazar: James Dashner
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Seri: Maze Runner
Seri Sayısı: 3/4
Tür: Genç Yetişkin, Distopya
Sayfa Sayısı: 384
Goodreads Puanı: 3.79
Benim Puanım: 3/5
Satın Almak İçin: D&R, Kitapyurdu, Okuoku.com





Arka Kapak

Her şeyin sonu geldi! 

İSYAN, Thomas'ın her şeyini almıştır: hayatını, anılarını ve sonunda arkadaşı olan Kayranlıları. Ama artık sona ermiştir. Son bir testin ardından Deneyler tamamlanmıştır. 

Kurtulan olacak mı? 

Ama İSYAN, Thomas'ın onların düşündüğünden çok daha fazlasını hatırladığını bilmemektedir. Ve Thomas artık söyledikleri tek kelimeye bile inanmayacaktır! 

Gerçek dehşet verici olacak. 

Thomas Labirent'i yenmiş, Alev'de hayatta kalmıştır. Arkadaşlarını kurtarmak için her türlü riski göze alacaktır. Ancak bu kâbusu sona erdirecek tek şey, gerçeğin ta kendisidir. 

Artık yalan yok. 



"James Dashner'ın kitaplarına başlamadan önce derin bir nefes alın."
-Deseret News-

"Hayranlarının Sineklerin Tanrısı, Açlık Oyunları ve Lost'un birleşimi olarak tanımladığı, olağanüstü bir hayatta kalma hikâyesi."
-EW.com -

"Son sayfasına kadar heyecan bitmiyor."
- Kirkus Reviews -

"Müthiş bir macera; sürükleyici, zekice."
-Newsday -

"Merak uyandıran, mutlaka okunması gereken bir seri."
- Seventeen.com -

"Nefes kesici, sinematografik bir macera."
-Publishers Weekly -

"Çığlıklara değer."
- Romantic Times -

New York Times Bestseller'ı, USA Today Bestseller'ı, Book Sense Bestseller'ı, Kirkus Reviews Yılın En İyi Gençlik Kitabı, ALA-YALSA En iyi Genç Yetişkin Romanı, ALA-YALSA Seçkisi



Yorumum


Uzun zamandır okumak istediğim fakat seriyi bitirmemek için hep geciktirdiğim kitap bitti. Üzgün müyüm üzgünüm ama bu iki sebepten dolayı olan bir üzgünlük. Birincisi, serinin bitmesine bir kitap kaldı ve ben hâlâ inanamıyorum bittiğine. Kitabı okurken ağzımdan düşmeyen sözler nasıl biter, nasıl bir son bu, öldüreceğim ben bu adamı ya, aptal, yok artık be, inanmıyorum falan diyerekten kitabı bitirdim. Keşke bitmeseydi ama olsun. İkinci sebep ise kitabın sonları. O kadar sürükleyici bir kitaptı ki sevmemek imkansız ama bazı olaylar yok artık dedirtti. Bazı ölümler sinir bozucuydu. Gereksiz ölümler vardı. Özellikle iki kişinin ölümü bana nasıl olur ya dedirtti. Tamam birisinin öleceği hakkında üzülerek söylüyorum ki spoiler yedim ve bu çok kötü :( ama diğeri gereksizdi bence. 


Ben bu seriye bayılıyorum ki zaten favori distopyalarımdan. Ölümcül kaçış ile başlayan serüven beni alev deneyleriyle kendisine hayran bıraktı. Son isyanında öyle olmasını umuyordum ki bazı olaylar gerçekleşti. Hadi ama James, nasıl yaptın sen o sonu öyle. Diyeceğim o ki şaka gibi bir sondu ama güzelde kitaptı. Ayrıca bu kitabın çevirisini diğer kitaplara göre pek sevemedim sanki bir eksiklik var gibiydi. Kısacası kitap gereksiz ölümler, cevapsız sorular ve yuh dedirtecek kısımlarla geçti.

Bu kitapta, Alev Deneylerinden kurtulan Thomas ve arkadaşları tekrar İsyan tarafından kaçırılıp bir odaya hapsedilirler. Ve son isyan Thomas'ın o odada uyanmasıyla başlıyor. Terese ile olan iletişimini de kaybeden Thomas delirmemek için içindeki nefrete tutunuyor. Bir gün kapının açılıp Fare Adamın içeri girerek testlerin tamamlandığını ve son bir aşamanın kaldığını söylüyor ve Thomas'ı arkadaşlarıyla görüştürüyor. Arkadaşlarıyla görüşen Thomas onlarla birlikte bir kaçış planı yapıyor ve olaylar başlıyor.

Dediğim gibi seriyi bitirmemek isterdim ama bu seriyi okumamak imkansız. Kitabın arkasında yazan "James Dashner'ın kitaplarına başlamadan önce derin bir nefes alın." yazısı çok doğru her ne kadar bu kitapta ona biraz sinir olsam da. Yakında Ölüm Emrine başlayacağım ve umarım o kitapta cevapsız sorulara cevap bulabiliriz.

İlk iki kitabın yorumu için Ölümcül Kaçış-Alev Deneyleri tıklayabilirsiniz. 


"Doğru şeyi yapıyorsun... yapıyoruz."
"Artık doğru ya da yanlış olduğunu düşünmüyorum. Yalnızca korkunç ve 'o kadar da korkunç olmayan' var."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder