Follow Us @ozgurkitaplar

Temmuz 03, 2015

Hayallerimiz Sen ve Ben - Jennifer E. Smith // Kitap Yorumu

Kitap: Hayallerimiz Sen ve Ben
Orjinal Adı: The Geography of You and Me
Yazar: 
Jennifer E. Smith
Yayınevi: Novella Yayınları
Tür: Genç Yetişkin, Çağdaş, Romantizm
Sayfa Sayısı: 352
Goodreads Puanı: 3.71
Benim Puanım: 5/5
Satın Almak İçin: D&R, Kitapyurdu, Okuoku







Arka Kapak


Yıldızların ışığı kalbe giden yolu aydınlatır...


Bambaşka hayatları olan Lucy ve Owen, bir gün tüm şehirde elektriklerin kesilmesiyle yaşadıkları apartmanın asansöründe mahsur kalırlar. Bu süre zarfında yakınlaşan iki genç kurtarıldıktan sonra tüm geceyi karanlık Manhattan sokaklarında geçirirler. Gecenin sonunda, yıldızların altında hayallerinden bahsederken derin bir uykuya dalarlar.

Paylaştıkları bu özel gecenin ardından Lucy Avrupa'ya, Owen da Amerika'nın batısına doğru uzun bir yolculuğa çıkar. Edinburgh'tan San Francisco'ya, Prag'dan Portland'a uzanan serüvenleri boyunca uzaktan da olsa haberleşmeye devam ederler. 

Dünyanın iki farklı ucuna savrulan Lucy ve Owen'ın yolları tekrar kesişebilecek midir?



"Hayallerimiz Sen ve Ben, sizi herkesin hayallerindeki o yere, aşkın mesafeleri aşabildiği o büyülü yere götürecek."
-Huntley Fitzpatrick-

"Kırılgan bir uzun mesafe ilişkisi… Özellikle uzaktan birbirini seven insanların çok iyi anlayacağı modern ve büyüleyici bir hikâye."
-Vanity Fair-

"Jennifer E. Smith, içten ama hüzünlü ve derin hayal kırıklıklarıyla bezenmiş romanların yazarı. Owen ve Lucy'nin hikâyesi, yolları ayrılan iki gencin romantik ve şiirsel bir anlatısı."
-Publishers Weekly-


Yorumum

Ve kitap biter. Ya ama nasıl biter. Ya bayıldım. Süperdi. Cidden cidden süper. Kitabın kurgusu, karakterler, olaylar müthişti. Ayrıca kitabın kapağına ve iç tasarımına bittim :D yani bayıldım. Kitabı sevmeyenler tabiki olabilir. Buna üçüncü kişi ağzından anlatılmış olması da neden olmuş olabilir. Ama bu benim gözüme o kadar da batmadı. Kitapta karakterler sürekli seyehat ettikleri için -ki bu benim en büyük hayalim :')- ben çok sevdim. Özellikle gittikleri bazı yerlerden bahsederken falan bende oradaymışım gibi hissettim. Çok fazla merak ettiğim Paris, Prag, Londra, San Francisco, New York falan sevdiğim ve merak ettiğim yerlerdi. İskoçya da güzelmiş hani :)

Lucy ve Owen çok tatlıydılar ama tabi ki bazı yerlerde sinir olmadım değil. Bazı yerlerde ki betimlemeler falan güzeldi. Kitapta bana göre durağan sayfalar yada bölümler yoktu. Her sayfayı çevirdiğimde acaba şimdi ne olacak düşüncesindeydim. Diyeceğim o ki ben kitabı çok sevdim. Jennifer'ın diğer kitaplarını da alacağımı söylemek isterim. Çünkü alacağım :D Türkçeye çevrilen üç kitabından birini okudum -ki bunu instagramda ki turumuz olan Mavi Kelebekler kitap turumuz ile okuduk- kaldı ikisi ve en kısa zamanda okuyacağım. İngilizce bilsem ingilizce okurum ama ingilizcem o kadar iyi değil. O yüzden türkçeye çevrilmesini bekleyeceğim inşallah çevirisi yapılır.

Kitabın konusuna bakarsak yani nasıl başladığına bakarsak, Lucy ve Owen kaldıkları apartmanın asansöründe elektrik kesintisi yüzünden mahsur kalırlar. Ama bu bilindik elektrik kesintisi değil büyük bir kesinti bütün şehri kaplıyor neredeyse. 

Lucy zaten ara sıra Owen'ı görüyor. Apartmana yeni bina sorumlusu olarak taşındıklarında Lucy onları eşyalarını taşırken izlemişti. Bir kaç kere daha onu dışarda görmüş ama ona merhaba demek ve onunla tanışma fikri hep Lucy'e uzak gelmiş. Buna onu kimseyle konuşurken görmemesi, apartmandan kaçar gibi girip çıkması ya da Owen'ın gözlerindeki uzak bakışlar neden olmuş olabilir. 
Ama Owen hiç de göründüğü biri gibi değildir. Bunu Lucy, onunla tanıştığında daha iyi anlayacak. Owen'ın yaşadığı şeyler hiçte kolay değil.
Ayrıca ben Owen'ın yıldızlara aşık olmasına bayıldım ki bunda yaşadığı şeyin de etkisi var ;)

Kısaca kitap Lucy ve Owen'ın asansörde mahsur kalmasıyla başlıyor. Ben kitabı çok sevdim. Bunda farklı yerleri görmeyi çok sevmem ve kitapta da böyle şeylerin olması tabi ki etken.
Ayrıca kitapta kartpostallarla ilgili yerler var. Tam söyleyemiyorum kitabı okuyacaklar için spoiler olmasın diye ama bende öyle istiyorum ya o olaylara bayıldım. Uzaktan uzağa :D Kitabı okumayanlar ne demek istediğimi tam anlayamadığı için ne diyor bu kız falan diyorlardır. Ama ne yapayım spoiler korkusu. Okumayanlara kitaptan spoiler vermek istemiyorum doya doya okusunlar :*

Ve bu kitabı yazarın nasıl yazdığını, kitabı yazarken neyden ilham aldığını öğrenmek isterseniz buraya bir tık tık yapın derim. 

Alıntılar


"Sadece seni görmek için geldim."


"Bir gecelik bir şeyin devam etmesi gerçekten nasıl beklenebilirdi? Küçük anlardan oluşan bir şeyi daha ne kadar uzatabilirdiniz? O sadece çatıdaki bir çocuktu. Lucy de sadece asansördeki bur kızdı. Belki bu sondu."


"Ya da Paris, böylece şehrin tam merkezini bana gösterebilirsin."
"Ve sende bir dilek tutabilirsin."
"Seninki neydi?" Diye sordu. Bir gün yine gitmek mi?"
"Tam değil aslında."
"Neydi peki?"
"Bir gün buraya geri gelmek." 

Kitabı okurken dinleyebileceğiniz şarkılar

Novella Yayınlarına Katkılarından Dolayı
Teşekkür Ederiz...

Not: Alıntılarda ve Playlistte emeği geçen @sweetbookgirl_ ve @sisterhoodofbooks hesaplarına teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder