Follow Us @ozgurkitaplar

Kasım 14, 2016

Küçük Prens - Antoine de Saint-Exupéry // Kitap Yorumu


Kitap: Küçük Prens
Özgün Adı: The Little Prince
Yazar: Antoine de Saint-Exupéry
Yayınevi: İnsan Kitap Yayınları
Çeviri: Yahya Kurtkaya
Sayfa Sayısı:141 (cep boy)
Goodreads Puanı: 4.27
Puanım: 5/5

Yeşeren Kötülüğe Direnen Kahraman


Şu baobap ağaçları... Küçük Prens onları her gün düzenli olarak, kararlılıkla temizler. Yoksa bu ağaçlar büyüyüp tüm gezegeni kaplayacaktır. Kökünü kurutamayacağını bilir. Zaten onun amacı da bu değildir. “Kötülük” tür işte bu... Kötü tümden kurumaz ama onunla kendi benliğinizde de dış dünyada da her gün uğraşmanız gerekir. Aksi hâlde kötülük de baobap ya da bizim topraklarımızda çok rastladığımız bir ayrık otu gibi yaşadığımız yeri, bağımızı bahçemizi sarar. Küçük Prens, bunun iç bilincine sahiptir. Hatırlayalım...

Celal Fedai’nin Sonsözüyle


Müthiş bir kitap. Daha önce okumadığım için çok pişmanım tabi ki ama tekrar tekrar okuyabileceğim için de çok şanslıyım. Ve bence henüz kitabı okumamış olan insanlar varsa kesinlikle okumalı bence.

Çok çok güzeldi, bayıldım. Kitaptaki diğer karakterler de güzeldi evet ama Küçük Prens, şu ana kadar okuduğum tüm karakterlerden çok farklı bir yerde, çok çok iyi bir karakter. Karakter de demek istemiyorum çünkü Küçük Prens, kitabı okuduğum zaman boyunca sanki yanımdaymış ya da yanındaymışım gibi hissettim, dokunsam ulaşabilirmişim gibi. Büyülü bir atmosferdi. O kadar naif, tatlı, kırılgan ve güzeldi ki... Kitabı anlatmak mümkün değil, cümlelerim, kelimelerim tükeniyor bu yüzden kitabı okuyarak yaşamalısınız.

Yani demek istediğim bu kitabı okuyun çünkü böyle bir kitabı okumanın keyfi ve mutluluğu başka bir şeyde yok :) Ayrıca söylemek istediğim bir şey var. Aslında her bedende bir çocuk var sadece ona ulaşmak, onu görmek gerekiyor. Ve bu kitaptaki tilkinin de söylediği gibi çok basit; "İnsan ancak kalbiyle görebilir. Gözlerin görmesi mümkün değildir."

Ben İnsan Kitap Yayınlarının baskısını okudum ve Yahya Kurtkaya'nın çevirisi de kitabın kalitesi de gayet güzeldi bence. Kitapta yazar Antoine de Saint'in kendi çizimleri bulunuyor ve çizimler çok güzel, bayıldım. Ayrıca Küçük Prens'in tüm baskılarını almak ve okumak istiyorum.

Kitaptan çok sevdiğim alıntıları instagram hesabım @ozgurkitaplar 'dan paylaşacağım takipte kalın :)

Ayrıca bazı kitapların yorumlarını bloguma giremiyorum ama goodreads ve instagram hesabımda yayınlıyorum, takip etmek ya da herhangi bir şey için hesaplarıma beklerim :)



Hoşçakalın :) Keyifli bir hafta geçirmeniz dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder