Follow Us @ozgurkitaplar

Aralık 18, 2015

[ 23. KCY Blog Tur ] Konuş Benimle - Laurie Halse Anderson || Alıntılar & Yorum

Kitap: Konuş Benimle
Orjinal Adı: Speak
Yazar: Laurie Halse Anderson
Yayınevi: Go! Kitap
Çeviri: Duygu Yücel
Türü: Genç Yetişkin, Gerçekçi Kurgu
Sayfa Sayısı: 299
Goodreads Puanı: 3.98
Benim Puanım: 5/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku |















Arka Kapak




Konuşmak gittikçe zorlaşıyordu. Boğazım sürekli acıyor, dudaklarım kuruyordu. Geceleri uyurken çenemi o kadar sıkıyordum ki sabahları başım ağrıyordu… Ne zaman annemle, babamla ya da öğretmenlerden biriyle konuşmaya çalışsam ya kekeliyor ya da donup kalıyordum. Sorunum neydi benim?

Melinda Sordino’nun bir sırrı var. Ama sırrını paylaşabileceği kimsesi yok. Bütün arkadaşları, hatta tanımadığı insanlar bile ondan nefret ediyor. Ve günden güne içine kapanan Melinda, çareyi susmakta buluyor. Yalnızlaştıkça susuyor, sustukça yalnızlaşıyor. Ta ki O ŞEY’den kaçıp saklanamayacağını, O GECE’yi unutamayacağını anlayana dek…


Ulusal Kitap Ödülü Finalisti
Michael L. Printz Onur Kitabı
Edgar Allan Poe Ödülü Finalisti
Los Angeles Kitap Ödülü Finalisti


Benim Yorumum

Bu kitap hakkında hem çok şey söylemek istiyorum hem de hiç bir şey söylemek istemiyorum. Çünkü o kadar güzel ki övsem yetmez, sussam da yüreğim el vermez. Ben kitabı çok sevdim. Cidden cidden çok sevdim :)


"İletişim kurmakla ya da duyguları ifade etmekle ilgili 
televizyonda duyduğunuz bütün o saçmalıklar 
yalandan ibaret. Aslında kimse 
ne söyleyeceğinizi duymak istemiyor."

Kitabın o duygusu, yazarın anlatım biçimi, olaylar, bakış açıları, karakterler.. her şey o kadar iyidi ki. Kitapta kendimi buldum diyebilirim. Demek istediğim sanki kitabın içindeymişim gibiydi. Çünkü yazar Laurie Halse, kitaptaki o duyguyu, o hissi o kadar iyi yansıtıp o kadar güzel okura lanse etmişti ki kızın, Melinda, yaşadıklarını hissedebildim adeta. Tabi bunlar benim düşüncelerim. Kitabın süper bir anlatımı var. Yazar favorilerim arasına girdi bile. Melinda'nın lise hayatını okurken gözüme kendi lise hayatımdaki benzerlikler geldi. Yazarın lise hayatını gayet iyi ele aldığını söyleyebilirim. Okuduğum en güzel gerçekçi kurgulardan birisi bu kitap.



Kitabın konusunu anlatayım biraz da. Melinda, arkadaşı Rachel'in de olduğu bir partide tecavüze uğrar. Polisi arar fakat yaşadığı travma yüzünden konuşamaz. Polis ise ona merak etmemesini, yer tespiti yaptıklarını söyler ve olay yerine gelir. Partinin polisler tarafından basılması sonucu Melinda'ya bütün arkadaşları sırtını döner ve onu dışlarlar. Melinda'nın ise yaşadığı travma ona ağır gelir ve çareyi susmakta bulur. Gerçekten susar ve konuşmaz. Ruh hali ve davranışları gittikçe kötüye giden Melinda'nın dersleri de düşmeye başlar. Gittikçe daha da dibe batar. Onunla bağ kurabilen tek kişi ise resim öğretmeni Bay Freeman'dır. Melinda'nın yaşadıklarıyla başa çıkmaya çalışmasını ve kendi sesini nasıl bulmaya çalıştığını kitabı okurken anlayacaksınızdır.


Kolay okunulabilen bir kitap ve akıcı. Kendisini okutturuyor. Her ne kadar kolay ve sade bir anlatımı olsa da kitap etkileyici, dürüst, bilgilendirici anlatımı ile güçlü ve gerçekçi bir hikaye. Bence kitabı okuyan herkes Melinda'yı ve iç dünyasını sevecek. Amazon.com konuş benimle için "Sessizliğin altında yatan çığlığı anlatıyor." demiş. O kadar güzel bir söz ki kitabı anlatan en iyi sözlerden birisi.

Kitabın başında yazara kitabı okuyanlardan gelen epostalar ve mesajların bir kısmının olduğu "Dinle" başlıklı bir yazı var ve çok güzel. Kitap bitiminde de yazarın kitap hakkında yaptığı röportaj ayrıca sansür, konu -tecavüz- bilgilerdirme yazıları da bulunuyor. Ben kitabı her yaştan insanın okuyabileceğini düşünüyorum ve tavsiye de ederim.


Bilen vardır belki kitabın bir de filmi var. Kristen Steward'ın başrolde olduğu film de gayet güzel. Filmi olan kitaplar arasında bazen bazı filmler kitaplara çokta benzemiyor ama Speak -Konuş Benimle- filmi bence kitaba uyan bir film. Kitap bitince filmi izledim ve bay boyun ve resim öğretmeni karakterlerini oynayan oyuncuları da çok sevdim. Bence filmide güzel olmuş izlemenizi tavsiye ederim :)

Bizi facebookta Kitap Cadılarının Yolculuğu sayfasında da bulabilirsiniz.
Bu harika kitabı kazanmak için facebook ve instagram çekilişlerine katılabilirsiniz..


Alıntılar


"Birine söylemeliydim belki.
Söyleyip kurtulmalıydım.
İçimden çıkarmalıydım."


"Tek istediğim uyumaktı.
O konuda konuşmamanın, anıları susturmanın
asıl amacı onlardan kurtulmaktı."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder